Ziggo

De Organisatie
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ziggo bedient circa 3 miljoen huishoudens, 1,7 miljoen breedband internetklanten, 2,2 miljoen afnemers van digitale televisie en 1, 4 miljoen telefonieabonnees. Producten en diensten voor de klein- en grootzakelijke markt betreffen zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. Business-to-Business-klanten gebruiken diensten zoals datacommunicatie, telefonie, internet en televisie.

De vraag
Door de samenvoeging van Casema, Multikable en @Home in de organisatie Ziggo, was een inefficiënte totaalorganisatie ontstaan bestaande uit drie organisaties met elke zijn eigen verschillende processen, systemen, culturen etc. Dit had een negatieve impact op de organisatie als geheel en daaruit voortvloeiend op de mate van klanttevredenheid. De vraag van Ziggo was dan ook om de efficiency in haar organisatie te verhogen en daarnaast klanttevredenheid te verbeteren.

De oplossing
In meerdere fasen / programma’s is de vraag van Ziggo gerealiseerd. Er is eerst gestart om de as-is-situatie in kaart te brengen om vervolgens binnen het programma verschillende projecten rondom processen, besturing, IT en organisatie op te starten met als doel het harmoniseren van de organisatie als geheel. In een vervolgprogramma is hierin een verdere professionaliseringsslag gemaakt om de organisatie verder te hervormen en te harmoniseren.

 


   Expertise gebieden Define Design Deliver Member of:
 


technology      design
Copyright 2007 - 2012 Resulture BV. Alle rechten voorbehouden